Rabobank Grootbedrijf HPO: High Performance Organisation
Doel van het HPO traject: meer verbinding met elkaar en een duurzame samenwerking met de klant.
Klant: Rabobank Grootbedrijf
Opdracht: High Performance Organisation, samenwerking door verbinding
Doelgroep: 60 managers en specialisten van het Grootbedrijf
Doorlooptijd: 2013 – 2014
Doel
Het doel van het traject was om als Grootbedrijf een High Performance Organisation (HPO) te worden. Daarvoor zijn aan tweetal doelen gewerkt: meer verbinding met elkaar en een duurzame samenwerking met de klant.
Programma
Het programma bestond uit diverse activiteiten. Enerzijds trainingen op het gebied van communicatie en leiderschap (off the job) anderzijds coaching en ondersteuning (on the job). Tot slot een grande finale, waarin alle ontwikkelingen geoogst werden en een doorstart is gemaakt naar een volgende fase van groei.
Het MT begon als eerste aan een inhaalslag om HPO te zijn. Zodra de eerste resultaten zichtbaar werden zijn we ons gaan focussen op de rest van het management en specialisten.
Effecten HPO traject
- De olievlek werking heeft er voor gezorgd dat alle medewerkers persoonlijke HPO initiatieven omgezet hebben in concrete acties met positieve resultaten.
- De aanpak van on the job learning, ondersteund met training, heeft er voor gezorgd dat direct op de werkvloer zelfvertrouwen, samenwerking en plezier toenamen.
Opmerkingen uit de evaluatie:
“Creatieve en persoonlijke aanpak.”
“Afspraak is afspraak en dat gold ook voor de activiteiten tijdens dit HPO traject.”
“HPO is een manier van doen, het helpt om elkaar op een speelse manier scherp te zetten en het goeie in elkaar naar boven te halen.”